nyårsafton / nyårsdagen

Nyårsafton

Vaknade runt 10 tiden, så blev de till att åka ner på stan sola och fixa de sista från systembolaget.
Mötte sedan upp sonja, så tog vi kvart över 2 bussen hem tll mig, där de blev att vi brännde några skivor till kvällen. Så öpnnade vi vin flaskan och satt och skålade för oss själva lite. Var mysigt. Vid va halv 5 kom niklsa så då blev de NHL matcher :P Så blev de kockande sedan, fläskfile & strips med gottigheter till de, enkel men väldigt gott. Sedan blev de plocka undan allt från middagen för att göra sig i ordning. när vi alla äntligen var klara så åt vi lite efterätt, medans vi gjorde de så kom  micka, anna , lisa , erika och frida. Då blev de kortspel som kännde och musiken drogs igång på högsta volym.
Efter de som började folket dryka upp lite pö om pö. Kom lite blandat folk, men dom flesta kännde i alla fall varandra så de vart väldigt bra.
Vid 12 slaget så gick vi alla ut och öppnade champange flaskorna och skålade och skrek gott nytt år så alla i hela mårtensro kunnde höra oss.


Alla gick in och festen fortsatte, och en del av folket skulle till skvaden och en del skulle ner till stan för de var en kille på nygatan eller nybrogatan som skulle ha fest och han skulle bjuda in alla som vill komma, så vi tyckte de var en strålande ideee att åka ditt ner, förutom att vi var tvugen att vänta på att alla hade åkt så jag, anna, lisa och frida kunnde åka i sista bilen.
Men vi hade bara en bil som körde och de var norda som var på väg till oss, killarna som var kvar då var mange, mange och fredrik, så var de fredriks kompis sigrid som behövde lift, men de fanns inge, så mange, mange & fredrik hade börjat gå och hade tänkt att dom skulle gå ner till stan, så sigrid var själv och fick gå ensam ner medans vi satte oss i bilen för att åka ner till stan. Men vi kom på att de var manges kompis som hade festen och vi kunnde inte komma ditt utan han, så vi ringde niklas som var johan och niklas och några andra, men där dom var fick vi inte komma för de var en bebis som skulle sova, så norda lämnade av oss vid max, där vi käkade och pratade en massa trevligheter.
De slutade med att frida & anna ville åka hem. Så vi ringde norda så kom han igen så gick vi mot bilen, men lisa satt kvar hon hittade en grabb hon. Så vi gick till bilen och norda släppte av frida & anna. Men jag var då inte trött och ville inte hem och sova, så åkte lite bil med norda, så skulle norda åka och hämta sin bror så jag fick gå ur bilen , så gick in till max igen där jag satte mig med nissarna  niklas, niklas, johan och några som jag inte visste vem de var. Klockan var väl kvart över 3, så vi satte där de slutade med att vakten kom och frågade om vi hade ätit klart, de hade vi gjort för länge sen så vi fick gå ut därifrån för då var klockan helt plötsligt efter 4. Så vi stod utanför max och pratade, så vet jag inte hur vi kom in på allt, men vi hade en seriös pratstund om kukar vi allihopa.
Niklas & johan skulle ta en taxi hem till niklas så då drog jag & niklas hem till han för jag skulle få åka med norda hem om en stund, men när vi kom hem till niklas så satte oss i soffan kännde verkligen hur trött jag blev så frågade vart ante var som var precis i närheten och då fick åka hem på en gång.

Jag kom väl hem vid strax efter 5, då började jag städa lite på toaletterna medans snackade med fredrik i telefon. MIt under vårat samtal så plingade de på dörren då var klockan ca halv 6, de var fredrik och 4 kompisar till han , så vi hade en liten efterfest hemma här, men jag eller snarare vi alla blev bara tröttare och tröttare så vid strax före 7 tiden skickade jag hem dom. När äntligen fick lägga mig i sängen så var inte nå trött, eller så var jag kanske övertrött som gjorde att inte kunnde somna, men strax efter åtta tiden då måste jag ha slocknat.

Bilder från nyårsafton finns
..   http://sakp.bilddagboken.se/


Nyårsdagen

Vakande vid runt 11 jätte pigg och gick upp och städade klart de sista som inte hann klart med förut. Var klart vid 12 tiden och då kännde jag mig verkligen jätte seg, så jag slog på björn bröder 2, när den filmen var slut så blev de slut på friden hemma, då kom mupparna hem igen. Resten av dagen blev ganska lugn gjorde inte så mycket mera, senare på kvällen så ringde olle och bad om ursäkt för att han inte kom förbi på nyårafton och firade 12 slaget med mig, men som ursäkt så sa han att anton skulle dra till sin stuga ute i skogen och att jag skulle få följa med om jag ville. Självklart så hängde jag med, dom hämtade mig vid strax kvart över 11 igår kväll. Vet inte alls vad stället hete där stugan var, men man åkte förbi bergsåker så åkte men typ 30 - 40 minuter till. jag med mitt lokalsinne tappa bort mig efter vi åkte förbi bergsåker. Men vi kom iaf fram till stugan till slut och jag hade noll mottagning, men överlevde i alla fall. Var en jätte mysig stuga, med ca 8 sängar så de vara bara att paxa en säng de. Under natten som var så blev de en massa singstar, kortspel, och massa skålande. Blev en lång och en super trevlig natt, var längesedan jag hade så roligt. Blev i alla fall jätte glad, behövde nog dom dära roliga natten som vi alla hade tillsammans,, Tack, olle, micke, anton , mia och fredrik..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0