Fredag

Nu är de då fredag och dagen har inte riktigt börjat än, men de finns planer bestämmda i alla fall.
jag, anna, sonja, danne , stefan och vet inte alla ska hem till simon och förkröka lite..  Får se om de slutar med utgång sedan.. allt kan ju hända..
Hittade en liten rolig sång på någon sida,  den som är under tyckte jag bara var lite rolig och var tvugen att dela med mig av till er..

Så länge kvällen e' mild
så länge ingen blir vild
så länge spegeln på väggen ger halvskaplig bild
så länge alla kan stå
så länge alla kan gå
så länge alla kan tralla så fyller vi på!


SKÅL!

Hittade även en annan rolig sång,

När jag är fuller då är jag glad,
fan vet om jag ej är vacker.
Jag vandrar kring i vår lilla stad,
ibland lyxhus och baracker.
Jag sjunger i juvligt en serenad.
det gör jag bara när jag är glad
och full och vacker, och full och vacker.

När jag är fuller då är jag stark,
fan vet om jag ej är modig.
Då kan jag slå vem som helst i mark,
så han blir trasig och blodig.
Jag välter träden i våran park.
det gör jag bara när jag är stark
och full och modig, och lull och modig.

När jag är fuller då år jag rik
fan vet om jag ej är snille.
Och dör jag blir jag ett vackert lik,
begravs med gravöl och gille.
I himlen möts jag av hornmusik,
det gör man bara när man är rik
och är ett snille, och är ett snille.

Men når jag vaknar upp nästa dag,
uppå ett enkelrum med galler.
Då känner jag mig så rysligt svag,
och hatar bråk och kravaller.
Min mage krånglar och är ur lag,
nog fan så vet jag att jag idag
är bakom galler, är bakom galler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0