julafton / juldagen

Julafton

vad ska man säga, inte den bästa julen. Min första jul som hade en riktig besvikelse hela dagen och många dagar innnan jul över huvudtaget. Känndes inte alls som att de äns var julafton. Blev en kanske yrsig morgon, åkte sedan vid efter 1 tiden till mammas bror där de blev lite fika och spelande samt skålande, sedan vid 3 tiden satte jag och lars oss i bilen och jag fick äran att köra och hämta mamma. Senare efter kalle var slut så blev de tittande på kan du vissla johanna, som lede till mat och efter de så blev de julklappasöppning.
I år så var de den snabbaste julklappasutdelningen smóm jag vart med om iaf, skönt de med. Fick i alla fall en massa fina grejor. 
senare när de var dags att åka hem så släppte mamma & lars av mig hemma oss oskar som firade sin jul hemma oss hans mormor med några släktningar. Dom delade ut sina julklappar och tro nästan de tog hela kvällen ( känndes de som ) , när väl dom julklapparna var utdelande så blev lite lite fika samt några drinkar. som sedan ledde att vi gick hem till oskar.



Juldagen

Dagen började med att verkligen sov alldels för länge, blev en dusch lite fikande och sedan blev de av till stan. Sedan blev de en promenad hem och duschade igen för att göra sig i ordning för middagen. Mormor fyller år imorgon ( annandagen ) så dom flesta ur släkten var hemma oss henne firade henne och hon bjöd på mat, ganska mysigt. Sedan blev de till att åka hem byta om för göra sig lite ordning för kvällen.
Ska vara barnvakt imorgon till sebbe så de blir ingen utgång ikväll, men de har blivit några öl ikväll.
Just nu sitter jag i h-sand kollar på tomten är far till alla barnen , som snart är slut. ska då åka hem till sundsvall igen och ta en liten sväng ut och kolla läget. Hem ta någon drink och sedan lägga sig och spara sig för morgondagen.



image214


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0